Popmag

Populární magazín nejen o showbyznysu

Ostatní

Popularita rozvozu jídel a výdejních okének neutichá

Už je tomu rok, co se Česká republika potýká s koronavirovou pandemií. A dalo by se říct, že už je to rok, co jsou restaurace a podobné podniky uzavřeny (výjimkou je pár světlých měsíců, které však nebyly pro podniky velkou spásou). A i když by si člověk myslel, že popularita rozvozu jídel nebo výdejních okének utichne, není tomu tak. Podle posledních průzkumů zájem o menu až domů nebo o dobroty z kaváren naopak roste.

Rozvoz jídel nebo okénka využívá až 40 % lidí

Podle zmiňovaných průzkumů využívá v současné době okénka až 40 % lidí. Pro jídlo do výdejních okýnek chodí zhruba dvanáct procent Čechů, rozvoz pak využívá zhruba čtrnáct procent z nás a obě dvě možnosti často kombinuje patnáct procent lidí. Zatímco někteří si jídlo z oblíbených restaurací nechávají dovést jednou týdně, jiní dvakrát a někteří až čtyřikrát týdně.

Ptáte se, co je toho důvodem? Samozřejmě, svou roli zde hraje pohodlnost. Větší podíl na výsledcích průzkumu má však touha pomoct oblíbeným podnikům, které zrovna nyní nezažívají dobré časy. A nesmíme zapomenout na nutnost pracovat z domova – lidé najednou nemají tolik času na vaření, spíše se věnují pracovní náplni udělené šéfem.

Ubývá také platba v hotovosti

S příchodem nouzového stavu a uzavřením restaurací však nevzrostl zájem jen o rozvozy jídel, ale také se začalo výhradně platit kartou, a to i sebevíc drobné částky. Zatímco před započetím nouzového stavu se hotovosti lidé nechtěli vzdát, s jeho příchodem a na základě mnoha doporučení přešli na bezkontaktní metodu.

Výdejová okénka tak nyní bývají vybaveny terminály, protože by jinak přišly o nemalé zisky, kdyby poskytovaly jenom platbu v hotovosti.

Očekává se, že v obou trendech se bude po skončení nouzového stavu pokračovat. Zájem o rozvoz jídel pravděpodobně neutichne (přece jenom si na to lidé navykli) a stejně tak budeme pokračovat i bezkontaktním placení. Opět z důvodu pohodlnosti a praktičnosti.