Víte, že hubnutí patří k nejvíce vyhledávaným výrazům na internetu? Ačkoliv je zdravý životní styl v současnsoti velice IN, paradoxně obézních lidí v západním světě přibývá. I když se mnoho lidí rozhodne, že se zbaví přebytečných kilogramů, ať už ze zdravotních důvodů nebo estetických, je obvyklé, že po čase ztrácí motivaci. Hubnutí nejde podle plánu díky chybám, kterých se mnoho lidí dopouští.

Nikdy nedržte hladovku

Hladověním si nejen ničíte tělo a nedostatečný příjem potravin se negativně odrazí na vašem zdraví i vzhledu, ale také se může stát, že vůbec nezhubnete. Pokud nebudete tělo dodávat dostatek potravy, začne si tělo vše schovávat na „horší časy“ a tuky nemizí. Raději se zaměřte na zdravé recepty, které vám pomohou s hubnutím a budou zodpovědné za vaše lepší zdraví.

Sacharidy nevynechávejte

Je pravdou, že při redukci je vhodné příjem sacharidů snížit a zvýšit příjem bílkovin, ovšem mnoho lidí sacharidy ze svého jídelníčku vynechá úplně. Sacharidy dodávají tělu energii, jsou jeho pohonem a rozhodně by ve zdravém jídelníčku neměly chybět. Po ukončení diety návratu k sacharidům čeká mnoho lidí známý jo-jo efekt.

Hodně lidí žije v omylu, že sacharidy se nachází ve sladkém jídle. „Zdravé“ sacharidy však objevíte především v ovoci, ale také v celozrnném pečivu, v ořeších a semenech.

Pokud si nejste jisti, jak ohlídat správný příjem sacharidů, ale také bílkovin, tuků a vlákniny, používejte kalorické tabulky.

Jezte pomalu

Při jídle nehltejte. Najezte se v klidu a nenechte se u jídla ničím rušit. Pokud při jídle chvátáte, nestihne váš mozek vám dát signál, že je tělo nasycené a vy se cpete dál, i když má už tělo dost. Je to jeden z nejčastějších důvodů přibírání. Obědy v rychlosti v kantýně nebo při práci u počítače mohou vaše hubnutí komplikovat.

Jaká je ideální váha?

BMI kalkulačka vám pomůže zjistit v jakém stádiu obezity se nacházíte a kolik kilogramů musíte shodit, abyste dosáhli ideální váhy.